info@digitalkhodro.org
021-62999292
09352199292
9 الی 17

سیستم ضد سرقت خودرو

سیستم ایموبیلایزر به منظور جلوگیری از سرقت خودرو طراحی شده است سیستم فوق با پیشرفت صنعت الکترونیک روز به روز جدیدتر و میزان کارائی آن بالاتر رفته است این سیستم با توجه به نسل های مختلف ، دو کار اصلی مدیریت باز و بست درها و روشن کردن خودرو را بر عهده دارد . تفاوت دزدگیر با ایموبیلابیزر در این است که دزدگیر صرفا آلارم می دهد و خودرو و اشیای درون آن را محافظت می کند ولی در ایموبیلایزر امکان جابجایی خودرو را سلب می کند.

نسلهای مختلف سیستم ایموبیلایزر

سیسـتم های ضـد سـرقت روز بـه روز پیشـرفت نمـوده اسـت اولـین نسـل سیستمهای ضد سرقت شامل سه مدل V1',V1T,V1می باشد نسل دوم این سیستم شامل مدلهای V2وV2کریپته می باشد و دسته آخـر نسل سوم سیستمهای مذکور ارائه شده است .

در هر نسل نسبت به نسل قبلی تغییراتی در سیستم ایجاد شده است . که در این تازه فنی با مراحل مختلف سیستمهای ضد سرقت و نحوه کارکرد هر یک آشنا می شویم .

ایموبیلایزر

1ایموبیلایزر

مدیریت باز و بست درها

توجه شود که مدیریت باز و بست درها با مـدیریت روشـن کـردن خـودرو متفاوت می باشد . سیستمهای قدیمی با استفاده از امواج مادون قرمز و در سیستمهای جدید از امواج رادیو فرکانسی استفاده می گردد . در سیسـتمهای مـادون قرمـز گیرنـده هـای آن پشـت آینـه جلـو و روی کلیدهای چراغ داخل اتاق قرار دارد . رنگ آن مشکی متمایـل بـه بـنفش بوده و دارای  3دیود می باشد. در سیســتمهای رادیــو فرکانســی بــه جــای دیودهــا ازآنــتن فرســتنده (کلید) استفاده می شود و گیرنده آن میتواند هر جای خودرو قـرار داشـته باشد مثلاً داخل دکودر(UCH) روی سقف و ... در شکل روبرو نمایی از UCH یک خودرو مشاهده می شود .

لازم به ذکر است که دکودر در داخل  UCHقرار دارد . در ضمن قطعه UCHدر خودروهای مختلف و بر اساس سیستمهای آن به نامهای دیگری نیز خوانده می شود مثلا در خودرو زانتیا این وظیفه بر عهده قطعه ای به نام   CPH می باشد .کد از فرستنده به داخل دکودر ارسال می شود دراین حالت کد فرستنده با کد داخل دکودر مقایسه می شود در صورتی که کدها با همدیگر هم خوانی داشتند در خودرو باز می شود ، چراغ سقف روشن شده و زنگ خطر ( در خودروهای نسل اول) قطع می شود تا کنون بیرون خودرو هستیم و سیگنال در دکودر می ماند و فرآیند باز کردن درها به اتمام می رسد . سیستم ارسال کد جهت باز و بست درها بر دو نوع می باشد :

  • :Fixedدر این حالت همواره یک کد بین فرستنده و دکودر رد و بدل می شود به عبارتی این کد همواره ثابت می باشد در سیستمهای نسل اول مکانیزم باز و بست درها با کد ثابت انجام می گیرد . از مشکلات سیستم مذکور این است که امکان کپی کردن و یا پاک کردن کد مذکور به دلیل ثابت ماندن آن بسیار زیاد می باشد .

 :Rolling -2در این حالت با هر بار ارسال کد از سوی فرستنده کد تغییر می کند و پس از مقایسه کد ارسالی با کد موجود در دکودر نسبت به بازکردن قفل درها اقدام می شود .

 

2ایموبیلایزر

3ایموبیلایزر

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

نظرات (1)

  1. پنج شنبه, 11 آبان 1402 09:00
این نظر توسط مجری سایت به حداقل رسیده است

باسلام توضیح ات کامل نیست

09945626346
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان ثبت نام یا ورود به حساب کاربری خود.
پیوست ها (0 / 100)
مکان خود را به اشتراک بگذارید