پایداری الکترونیکی1 (ESP)

معرفی برنامه پایداری الکترونیکی (ESP

سنسورهای سیستم :

1- سنسور زاویه چرخش غربیلک فرمان : که از طریق سیستم مولتی پلکس (CAN) با شبکه ارتباط برقرار می کند.

توجه : در صورتی که در سیستم فرمان قطعه ای تعویض شود ،لازم است که نقطه صفر ( میزان بودن چرخها ) فرمان برای ECUاین سیستم شناسائی شود.

2- سنسور سرعت چرخ : که از طریق سیم معمولی به  ECUمربوطه متصل می شود و در صورت تعویض نیاز به شناسائی ندارد.

3- سنسور سرعت خودرو حول محور : Zکه از طریق سیم معمولی و مولتی پلکس به  ECUمربوطه متصل می شود.

4- سنسور شتاب جانبی : که به ضربه و شوک جانبی حساس است و در موقع نصب ، جهت آن می بایست درست در نظر گرفته شود.

5- سنسور فشار باد تایرها : که در تمامی حالات فشار باد تایرها را بررسی می کند و اطلاعات را به  ECU مربوطه ارسال می نماید .

شرح عملکرد سیستم :

اطلاعات مربوط به سنسور زاویه چرخش غربیلک فرمان ، میزان باز بودن دریچه گاز ، سرعت خودرو و...... که بر اسـاس شـرایط راننـدگی مـورد دلخـواه راننده تنظیم شده و نیز اطلاعات سرعت خودرو حول محور  ، Z سنسور شتاب جانبی نیز بر اساس وضـعیت خـودرو روی جـاده ، بـه  ECUسیسـتم ESP وارد می شود و پس از پردازش توسط آن ، و در صورتی که انحراف مسیر خودرو توسط آن ردیابی شود ، مسیر حرکت را اصلاح می نماید.